آسمان بی قافیه

احتمال من چقدر است ؟
کدام ریتم را تکرار می کنید ؟
کدام ملودی را تعمیم می دهید ؟

دنیای شلوغ
دنیای هیاهو

کدام سوراخ ؟
کدام مائده ؟ کدام دست ؟

رها شده گان عریان
با دست هایی که آلات تناسلیمان  را زیر برگ های کهن  مخفی می کند
مخفی می کنیم .
با دهان های باز
مخفی می کنیم .

سرو صدا می کنیم .

غذا می خواهیم یا جایمان خیس است .

و آسمان آبی و بی تکرار
انعکاسی غیر قابل پیش بینی اما دیدنی

هنوز هم تعبیر شکل ابرها ؟ !
هنوز هم تفسیر تصاویر یک رویا ؟!

آری من هم هستم
پای فال ها می نشینم 
آینده ام اما گم نشده بین این ورق ها
سعادت ، آینده من نیست که
در ته مانده قهوه ام
در فنجانی واژگون معلق باشد

خط های باریک ما به لکه ای بزرگ
بزرگ ، تیره و ناپیدا ختم می شود .

و ما رهاشدگان عریان
با دست هایی که آلات تناسلیمان زیر برگ ها کهن  مخفی می کند
مخفی می کنیم .

من لبخند های دنیا را شمرده ام
و از بیشماری اش در مانده ام .

هزاران هزار طرح متفاوت
بینهایت چهره

دنیا برای  هر حدس بچگانه
یک هدیه و یک لبخند دیگر برای فرزندان سر راهیش دارد .

و ما که عریانیمان فریاد می کشد .
مخفی می کنیم .

دلخوش  و آسوده
به دنبال جستجو می گردیم .
پرستش را ارضا می کنیم ،
چشم هامان رو به آسمان بهانه ی دلیل می گیرند ،

اما آسمان رها و آبی و بی تکرار
دنیای شلوغ و پر هیاهو

برای هر نگاه
یک هدیه و یک لبخند دیگر پشت در های برفی سال جدید می گذارد .

آری من هم هستم .
من هم عبور سال ها و  ریزش گل ها و پژمردن برف ها
و ازین ها بزرگ تر و تیره ترو ناپیدا تر
آن لکه انتهای راه
تمام فکر و ذکرم نیست .

من
انکار می کنم انکار را
اما می دانم .
تضاد ها را متضاد نمی بینم ،
اما خوب می دانم چه می گذرد ،

داناییم را
لذت هایم
خلوت ها یم را
تمام آنچه فهمیده ام را
تمام آنچه بیشتر درک کرده ام ،
تمام احترامی را که تجربه ورشته ریستن و ریسمان گسستن را قائلم .
تک تک چیز هایی که  نگاه داشتم و نداشتم
نگاهم داشت و نداشت را

یک هدیه و یک لبخند دیگر در راه است .

همین هدیه و لبخند همیشگی
به همین یک دلیل

گاهی و فقط گاهی
باید
از دست این برگ ها خسته شد
و دست ها را آزاد گذاشت تا در
دردسترس ترین آسمان بیرنگ و بی قافیه بچرخند .

و دنیای شلوغ
دنیای هیاهو را به رقص آیند بی دلیل
و گوشه ای از آسمانش را انعکاس دیگری بخشند .

 

 

 

  

پاسخی بگذارید

